עיצוב גרפי

עיצוב גרפי הוא חלון הראווה של העסק. הוא כרטיס הביקור שלו. הוא המאפיין הבולט של מיתוגו. העין נתפסת אל החזות החיצונית, אל המעטפת. המבט הראשון מתביית על אופן העיצוב, על האסתטיקה. לעיצוב יש כוח משיכה חזק. עיצוב יפה, מושקע, מזמין את העין להשתהות על המוצר המעוצב  בעוד עיצוב מרושל גורם להסיט את המבט.

עיצוב נאה הוא הזמנה פתוחה להתוודע אל המוצר. לעיצוב יש חלק מרכזי, מכריע, באופן שבו אנחנו תופסים את המוצר. מוצר מעוצב נתפס בתודעה כמוצר איכותי. ליופי יש משקל מעבר להיותו שכבת ציפוי דקה.


לעיצוב יש אמירה. עסק אשר כל מוצריו, לרבות, כמובן, חומרי השיווק שלו מעוצבים כראוי משדר רצינות, אמינות, מקצועיות. אנחנו אוהבים שמתייחסים אלינו בכבוד, שמשקיעים מאמצים להציע לנו מוצר מעוצב, איכותי. מגיע לנו, הצרכנים, הדבר הכי טוב, הכי יפה.


חשיבותו של עיצוב גרפי נובעת מהצורך לשדר לצרכן הפוטנציאלי תחושה כי הוא מוזמן לרכוש מוצר אולטימטיבי, אפקטיבי, שמעוצב באופן אטרקטיבי.

על מנת לבחון את משמעות העיצוב אנחנו צריכים להשיב על השאלות שמציב בפנינו האתר של העסק והפרסומים האחרים שלו בדפוס: האם הוא מוצא חן בעינינו? האם הוא מעורר בנו עניין? האם העיצוב מושך את תשומת הלב שלנו ומגרה אותנו לקרוא?  האם קל לנו לקרוא? עיצוב איכותי גורם להדגשת התוכן. העיצוב אינו משתלט עליו אלא נמצא ברקעו. עיצוב טוב מתבצע על ידי שימוש בגופן נוח ונעים לקריאה. עיצוב טוב עושה שימוש מידתי בין האופן לתוכן. עיצוב טוב משרת את התוכן, שהוא העיקר: הגולש באתר או הקורא את החומר הפרסומי אמור להבין בבהירות וללא קושי מה מוצע לו. 

עיצוב גרפי נכון ויפה "מתכתב" עם התוכן ומשתלב בו. העיצוב והתוכן לא רק שלובים זה בזה אלא שזורים זה  בזה. כל אחד מהם הוא סיב, אשר אריגתם יחד יוצרת חוט.
העיצוב אינו מתמצה רק בבחירת גופן מתאים וצבעים נעימים לעין. הוא מלאכת מחשבת של הפקה ועריכה. עיצוב טוב ואיכותי משרת את התוכן ואת המסר ומסייע להדגשתם.

בעיצוב גרפי מוקפד אנחנו מעמדים את הטקסט בעמוד תוך שימת לב ליחסים המדודים בין האלמנטים השונים בו; משלבים – במידת הנדרש- תמונות, מדגישים מלים או פסקאות מרכזיות, יוצרים ניגוד בין הרקע לבין הטקסט באופן המבליט ומקל על הקריאה.
לימודי עיצוב גרפי הם תחום מאתגר, המזמן כר נרחב להפגנת יצירתיות וכישורים נוספים. עיצוב כזה נדרש באתרי אינטרנט ובמגוון גדול של הפקות דפוס. מעצבים גרפיים ממלאים תפקיד חשוב ומרכזי ביצירת מוצרים ומותגים.
העיצוב הוא קבלת הפנים שעורך לנו בעל העסק. לוגו יפה שמעביר מסר ברור, קליט, קצר, שנצרב היטב ועמוק בתודעה ובזיכרון הוא חלק בלתי נפרד מהעיצוב. במיטבו, העיצוב מביא לידי ביטוי את חזון העסק ואת ערכיו, את מסריו החשובים. אבל בשורה התחתונה, עיצוב טוב מאפשר לצרכן הפוטנציאלי להבין היטב מה מציע לו העסק. לכן, ניתן לומר כי העיצוב הוא לא רק אחד מאופני השיווק החשובים ביותר של העסק- הוא סוכן השיווק העיקרי שלו.